İstanbul’da yaşayan Mahmut, sinemaya dair ideallerinden vazgeçmiş, beklentisiz, küskün bir hayat süren bir fotoğrafçıdır. Memleketten çıkıp iş aramak üzere İstanbul’a gelen kuzenini misafir etmek durumunda kalır ve evin içinde gündelik hayatın gerilimleri sahne alır.
Nuri Bilge Ceylan’a Cannes’da ilk Jüri Büyük Ödülü’nü getiren Uzak, her anı bir orkestra şefi gibi ustaca idare edilen, yalnızlığa dair modern bir başyapıt. Çekimlerin ardından trajik şekilde yaşamını yitiren Mehmet Emin Toprak, Cannes’da verilen En İyi Erkek Oyuncu ödülünü sonuna kadar hak ediyor.