Donnie sıkıntıları olan bir lise öğrencisidir: Terapi görür, uyurgezerdir ve dünyanın sonunun yaklaştığını düşünen, Frank isimli hayali bir tavşan arkadaşı vardır. Donnie, Frank’in kötücül talimatlarına uyarak banliyöde ergenlik yaşamının zorluklarıyla mücadele etmeye çalışır.
Richard Kelly’nin olağanüstü çıkış filmi, kuşkusuz yeni binyılın kült yapımı oldu. Gençlik komedisi, korku, bilimkurgu ve gerilim öğelerini harmanlayan ve gerçekten eşi benzeri olmayan Donnie Darko ilk çıktığında pek dikkat çekmese de artık bir klasiğe dönüşmüş durumda.