Babasının isteğiyle orta sınıf yaşamının konforunu geride bırakan 14 yaşındaki Ahmet, dini bir yatılı okula gider. Burada ailesinin beklentileri ve dini yükümlülükleri arasında bocalarken, çocukluğunu geride bırakmakta zorlanır.
Nehir Tuna’nın Venedik’te dünya prömiyerini yapan büyüme hikayesi Yurt, 1990’ların siyasi gerilimlerini inanç, itaat ve gençliğin sessiz isyanına dair çok katmanlı bir incelemeye dönüştürüyor. Özgün bir yönetmeni müjdeleyen incelikli bir ilk film.