Yüzü hiç gülmeyen Ilona’nın çalıştığı restoran kapanır, tramvay şoförü eşi Lauri de işsiz kalır. Hayatta kalmak için Helsinki sokaklarına düşüp çeşitli zorluk ve aşağılanmalarla karşı karşıya kalırlar. Tüm bu gam ve kasvetin içinde, ufak bir umut ışığına tutunurlar.
Aki Kaurismäki’nin en dokunaklı filmleri arasında yer alan bu durum komedisi, açlık sınırında olan bir çiftin yaşadığı zorlukları ve talihsizlikleri resmediyor. İncelikli üslubu ve canlı sanat yönetimiyle Sürüklenen Bulutlar, başından sonuna her karesiyle bir Kaurismäki şaheseri.