Bir üniversitede tarih dersleri veren Adam Bell, rutinler üzerine kurulu renksiz bir hayat sürer. Kiraladığı bir filmde, tıpatıp ona benzeyen bir oyuncunun rol aldığını fark eder ve bu gizemli adamla yaşadığı karşılaşma her şeyi değiştirir.
David Lynch ve David Cronenberg gibi efsanelerin sinemasından izler barındıran Düşman, usta yazar José Saramago’nun romanından uyarlandı. Kanadalı yönetmen Denis Villeneuve’ün büyük bütçeli Hollywood yapımlarına el atmadan önce çektiği film, zihnin her köşesini çalıştıran türden bir gerilim.