Bir sanayi kasabasında, Henry gürültü ve dumanla çevrili terk edilmiş bir binada yaşar. Radyatörün İçindeki Kadın’ın müziğinde teselli bulur. Kız arkadaşı Mary X nöbetler geçirir ve korkunç bir mutant çocuk doğurur, böylece bu kaotik karışıma cinsel imgeler eklenir.
Gelmiş geçmiş en iyi bağımsız filmler arasında yer alan David Lynch’in 1977 tarihli çıkış filmi, ses tasarımıyla da kendine hayran bırakıyor. Jack Nance’in olağanüstü performansı ve Frederick Elms’in usta görüntü yönetimiyle Eraserhead, Amerikan ruhunun en karanlık köşelerine dalıyor.