19. yüzyılda yaşamış bir şairin yarım bıraktığı metin üzerinde çalışan Alexander, ağır bir hastalık geçirir. Yaşamının son günlerinde olduğunun bilincindeki ünlü yazar, sokakta, Arnavutluk’tan gelen göçmen bir çocukla karşılaşır. Çocuğu evine götürmek için, onunla beraber yolculuğa çıkar.
Theo Angelopoulos’un Altın Palmiyeli filmi, ölmekte olan bir yazarın kişisel hafızasıyla, Avrupa’nın tarihini aynı potada eritiyor, ev dediğimiz şeyi, sürgünlüğü, sınırları şairane bir anlatımla sorguluyor. Sinemanın gördüğü en büyük ustalardan birinin en önemli yapıtlarından.