70 yaşında düşük kademeden emekli bir memur olan Matteo Scuro, Sicilya’nın kırsal bir bölgesinde yaşamaktadır. Bütün iyimserliğiyle yaşlı adam, bir gün aniden İtalya’ya giderek ülkenin farklı yörelerinde yaşayan beş çocuğuna sürpriz yapmaya karar verir.