Veba salgını yüzünden inancı sarsılan bilgili ve dindar simyacı Faust’a ruhu karşılığında salgını bitirme gücü ve sonsuz gençlik vadedilir.
Alman sessiz sinemasının hazineleri arasında yer alan F.W. Murnau imzalı bu klasik, sinematik modernizm ile kadim hayranlık duygusunu ustalıkla bir araya getiriyor. Işık-gölge ikiliğiyle çerçevelenen ve sınırlarını zorlayan efektlerle dolup taşan Faust büyüleyici bir şaheser.