Fitzcarraldo
Daha çok Fitzcarraldo olarak bilinen Brian Sweeney Fitzgerald (Klaus Kinski) Amazon ormanının ortasında dünyanın en büyük opera evini yapmak istemektedir. Fakat bunu finanse etmek için girişimci, vahşi doğanın ve bilinmeyenin derinliklerine inmek zorunda kalacaktır.
1982 Cannes Film Festivali’nde En İyi Yönetmen ödülünü kazanan film, şüphesiz sinema tarihinin en çılgın projelerinden biri (buharlı gemiyi dağın tepesine taşıyan bir set ekibinden bahsediyoruz). Werner Herzog’un başyapıtı, insanlığın dünyada iz bırakma gayretine kapsamlı bir övgü niteliğinde.