Genç bir etnomüzikolog olan ve kaybolan sevgilisini arayan Sumru, İstanbul’u terk edip üç ay boyunca yaşayacağı Diyarbakır’a gelir. Anadolu ağıtlarının kaydedilmesi projesi icin başkalarının acılarınının izini sürerken kendi acısının ağıtını bulur. Sumru’yu büyük bir hesaplaşma beklemektedir.