Ghosts Before Breakfast
Adeta “nesnelerin gerçeküstü isyanı” olarak nitelendirebileceğimiz filmde, kendiliğinden açılıp kapanan kapılar, hareket eden sahipsiz şapkalar, sayıları arttıkça insanları tehdit eden tabancalar, bu neşeli rüya dünyasında kendi yaşamlarını süren nesnelerden yalnızca birkaçı.
Hans Richter’in Dadacı kısa animasyonu, avangart klasiklerin en iyilerinden biri. Filmin hızlı ve ritmik kurgusu sayesinde, günlük kullanımlarına isyan eden sıradan nesneleri izlemek müthiş keyif veriyor. Nazilerin filmi yok etme çabaları yüzünden filmin orijinal müziği ise ne yazık ki kayıp.