Johannes Vermeer’in evinde çalışmaya başlayan 17 yaşındaki Griet, kısa sürede usta ressamın dikkatini çeker. Ayrı dünyaların insanları olsalar da Vermeer genç kızın resim sanatı konusundaki içgüdüsel anlayışını fark eder ve onu sanat ve tutkuyla dolu gizemli bir dünyanın içine çeker.