Aleksandr Medvedkin’in en az diğer sessiz Sovyet filmleri kadar taşkın olan filmi Mutluluk, Luis Buñuel ve Tex Avery karışımı ayarında bir komedi sunuyor. Film, devleti, kiliseyi ve akranlarını memnun etmek uğruna kişisel mutluluğundan vazgeçen bir Sovyet çiftçiyi hicvediyor.
Sergei Eisenstein’ın, _Mutluluk_’u izledikten sonra “Bugün bir Bolşeviğin nasıl güldüğünü gördüm!” dediği rivayet edilir. Sovyet tarzı, komedi batıda unutulsa da altmışların ortasına doğru yeniden keşfedildi ve Chris Marker gibi genç ve radikal yönetmenlere ilham kaynağı oldu.