Öngörülü Rus yönetmen Aleksey German’ın siyah beyaz çektiği ve yapımı yıllar süren Ortaçağ epiği, Sovyet bilim kurgu ustaları Strugatski kardeşlerin (İz Sürücü) bir romanına dayanıyor. Hayal gücünün çılgın ve anıtsal bir başarısı olan bu film, medeniyet arayışındaki insanlığı karmaşaya sürüklüyor.