Gözden düşmüş bir Fransız diplomatın “ruhu çürümüş” eşi, usanç içindedir. Bir dedikodu dolayısıyla, Anne-Marie’nin 1930’ların Hindistan’ındaki utanç verici vukuatından haberdar oluruz ve can sıkıntısı ve suçluluk duygusuyla yaşanan bir dizi anlamsız ilişkiye tanıklık ederiz.
1930’larda İngiliz sömürgesi altındaki Hindistan’da geçen bu Marguerite Duras imzalı klasik yenilikçi bir hikaye anlatımı ve özgün bir ses tasarımına sahip. Zenginlik ve iktidarın yaratığı suçluluk hissiyle boğuşan diplomat eşi Delphine Seyrig karakteri sinemanın unutulmazları arasına girdi bile.