Muharrem, nefret ettiği ve edildiğini bildiği halde, eski arkadaşlarının yemeğine kendisini zorla davet ettirir. Masum didişmeler, ufak kişilik gösterileriyle başlayan yemek, giderek dumanlanan kafaların etkisiyle utanç dolu geçmişe doğru yol almaya başlar. Defterler açılır, hesaplar ortaya dökülür.
Yarattığı Muharrem karakterinin etrafında Dostoyevski’nin “Yeraltından Notlar”ını günümüz Ankarasına taşıyan Zeki Demirkubuz, sefillik ve yücelik arasında gidip gelen ruhumuzun çelişkili arzularını, aşağılanma ve onur arasındaki ilişkiyi, tezatlarla bezeli duygularımızı ustalıkla tasvir ediyor.