Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles
Jeanne Dielman orta yaşlı dul bir kadındır. Günlük rutini yatak toplamak, ergen oğluna yemek pişirmek ve ara sıra seks işçiliği yapmaktan oluşur. Ritüelleri hep aynıdır. Ancak nihayetinde hayatında bir şey değiştiğinde rutini yavaş yavaş bozulmaya başlar.
Sight and Sound dergisinin anketinde Hitchcock’un Ölüm Korku’sunu tüm zamanların en iyi filmi unvanından eden Chantal Akerman başyapıtı, etkileyici bir güce sahip radikal bir eser. Ev içi sahnelerin peş peşe sıralandığı Jeanne Dielman sinema dilinde devrim yaratıyor.