Dr. Penny Patterson, Koko adında dişi bir gorile Amerikan İşaret Dili’nde duygularını ifade etmeyi öğretmektedir. Film, bilim insanları ve araştırmacılarla yapılan görüşmelerle, insanlarla benzer duygulara sahip olduğu gözlemlenen hayvanlara eşit haklar verilmesinin gerekliliğini sorguluyor.