Kundun
1937 yılında sıradan bir ailenin 2 yaşındaki oğlu, Tibet’in ruhani ve siyasi lideri Dalay Lama’nın on dördüncü reenkarnasyonu, yani Kundun ilan edilir. 15 yaşına geldiğinde resmen Tibet’in başına geçer, Çin işgaline direnir ve en sonunda da Hindistan’a kaçmayı başarır.
Martin Scorsese’nin olağanüstü filmografisinde gölgede kalan bu ruhani epik, aslında yönetmenin dini temaları işleyen diğer filmleri The Last Temptation of Christ ve Silence kadar takdire şayan. Roger Deakins’in görüntü yönetmenliği ve Philip Glass’ın müzikleriyle büyüleyici bir film.