La sonate à Kreutzer
Pozdnychev, evlendiği kadınla yalnızca cinsellik üzerinden bir bağ kurabildiğini fark eder. Karısıyla beraber sık sık “Kreutzer Sonat”ını çalan bir kemancı da bu resmin içine dahil olunca, kıskançlık duygusu Pozdnychev’i kemirir.
Éric Rohmer’in 16mm kamerayla çektiği filminde, Claude Chabrol ve François Truffaut küçük rollerle karşımıza çıkıyor. Jean-Luc Godard’ın yapımcılığını üstlendiği film, 1950’lerde Paris’in apartmanları ve bulvarları arasında mekik dokurken Cahiers du Cinéma ofisine de uğruyor.