Onomichi sahilindeki tek sinema salonu kapanmak üzeredir. Gösterimlerin son günü, gece boyunca Japon savaş filmleri perdede oynar. Bu sırada bir yıldırım sinemaya isabet edince, seyircilerden üçü kendini perdenin içindeki dünyada bulur.
Nobuhiko Ôbayashi’nin veda filmi, sinemanın dünyayı değiştirme gücüne tanıklık eden, savaş karşıtı bir başyapıt. Ôbayashi, üç saatlik bu çılgın deneyimi, her anı yoğun şekilde hissedilen, bir türden diğerine atlayan, duygusal bir zaman yolculuğuna dönüştürüyor.