Çoğunlukla beyazlardan oluşan Kansas City polisi günlük devriyelerine çıkar ve halkla etkileşime girer. Kayıp bir çocuğu karakola getirmekten şüphelileri tutuklamaya kadar pek çok görevleri vardır.
Polis karşıtı bir film yapmak için yola çıkan Frederick Wiseman, adaletin gri bölgeleriyle yüz yüze gelerek didaktiklikten kaçınan üslubunu olgunlaştırdı. Mutlak güç ile derin yoksulluğu karşı karşıya getiren bu çarpıcı film, polis şiddetini ırksal ve toplumsal eşitsizlikler bağlamına yerleştiriyor.