Küçük Inviolata köyü, feodalizmin hüküm sürdüğü bir çağda kalmış gibidir. İyi niyeti suistimal edilen köylü Lazzaro ile hayal gücüne yenik düşen soylu Tancredi’nin yolları burada kesişir. Lazzaro, Tancredi’yle beklenmedik bir arkadaşlık kurar ve onun peşinde zamana meydan okuyan bir yolculuğa çıkar.