Eşiyle mutlu bir hayat süren marangoz François, santral görevlisi Emilie’ye aşık olur. Bu yeni ilişkinin coşkusunun keyfini çıkarırken, ailesine karşı hisleri de yoğunlaşır. Bu güzel haberi eşiyle paylaştığında, aldığı tepki hiç de beklediği gibi olmaz.
Agnès Varda’nın doygun renklerle bezeli filmi, çekirdek aile kavramını enine boyuna inceliyor. Bir karı kocanın yaşamındaki durağan anları göstererek onların ilişkisine dair pek çok söz bulan bu cesur klasik, pek çoğu yaşadığımız çağda daha rahat karşılık bulacak feminist çağrışımlara sahip.