Maurice hapisten yeni çıkmış bir hırsızdır. Bir gün çalıntı mal satan Gilbert’i öldürür ve başka bir soygunun ganimetine konar. Bir sonraki soygunu için gerekli ekipmanı kendisine arkadaşı Silien tedarik eder. Maurice, Silien’ın polis muhbiri olduğundan elbette ki habersizdir.
Jean-Paul Belmondo’nun başrolünde yer aldığı Jean-Pierre Melville imzalı Unutulmazlar, bu ikiliden bekleneceği gibi fötr şapkalar, trençkotlar ve altıpatlarlarla dolu. Suç ve gölgelerin hüküm sürdüğü bir dünyada geçen bu eksiksiz polisiye, Quentin Tarantino gibi pek çok ünlü isme ilham oldu.