Fransa’nın liman kenti Le Havre’da Afrikalı mülteci Idrissa ile bohem ve hoşsohbet lostracı Marcel Max’ın yolları kesişir. Sınırsız iyimserliği ve insan sevgisiyle Marcel, genç arkadaşını sınırdışı etmeye çalışan yetkililerin karşısına dikilir.
Aki Kaurismäki, güneşin parladığı bu ütopik hikayeyle Fransa’ya geri dönüyor. Yönetmenin en politik filmlerinden biri olan Umut Limanı, Geçmişi Olmayan Adam gibi toplum ve direnç üzerine düşünürken, Carl Dreyer’in Söz filmine de selam çakıyor.