Pietro ile Bruno, Alp dağlarının benzersiz doğası ve şartlarında çocukken tanışırlar. Pietro şehirli, Bruno ise gerçek dağ köylüsüdür. Yıllar içinde her karşılaşmalarında aşkları, kayıpları, aileleri, yazgılarını birbirleriyle paylaşırlar; arkadaşlıkları her yıl perçinlenir.
2022’de Cannes Film Festivali’nde Jüri Ödülü kazanan Sekiz Dağ, Kuzey İtalya’nın büyüleyici manzarasını fona alan bir çocukluk ve dostluk hikayesi anlatıyor. Luca Marinelli (Martin Eden), samimi olduğu kadar iddialı da olan bu filmde yine olağanüstü bir performans sergiliyor.