Temiz kalpli Jack, masalsı bir ormanda Prenses Lili’yi tek boynuzlu atları izlemeye götürür. Fakat Karanlıklar Lordu hem Lili’yi hem de atları yakalayınca dünyaya sonsuz bir gece çöker. Jack’in krallığı ve sevdiği kızı kurtarmak için bu kötü yaratığın yeraltındaki inine girmesi gerekmektedir.
Usta sinemacı Ridley Scott, başyapıtı Blade Runner sonrası, her detayı özenle tasarlanmış bu fantastik evreni kurmuştu. Yönetmenin filmografisinde gölgede kalan bu görkemli peri masalında, Tom Cruise ve Mia Sara’nın muhteşem kimyası da filmin kült mertebesine ulaşmasına katkıda bulunuyor.