Zeynep, üniversite eğitimine devam edebilmek için açık liseye kaydolmuş ve bir fabrikada çalışmaya başlamıştır. Ağabeyi Mahmut ise görücü usulü evlendiği eşinden ayrılmaya karar vermiştir. İki kardeşin bu değişimi, hem muhafazakar ailelerinde hem de köylerinde huzursuzluğa neden olur.
Ahmet Necdet Çupur’un belgesel ve kurmaca öğelerini ustalıkla harmanladığı Yaramaz Çocuklar, Visions du Réel’de Jüri Ödülü kazandı ve Altın Koza’da En İyi Film seçildi. Aileye ve geleneklere başkaldırmaya dair hem son derece şahsi hem de herkesin kendinden bir parça görebileceği evrensel bir hikâye.