Ryota ve eşi, bir gün hastaneden beklenmedik bir telefon alır. Elleriyle büyüttükleri 6 yaşındaki oğulları Keita aslında kendi çocukları değildir. Hali vakti yerinde olan Ryota bu haberle sarsılır. Biyolojik oğlu Ryusei’yi bulur. Onun yoksul ama şefkat dolu bir ortamda yetiştiğini öğrenir.
Benim Babam, Benim Oğlum, çocuk sahibi olmak, sorumluluk ve aile olguları üzerine usul usul ilerleyen bir düşünce egzersizi. Hirokazu Koreeda, 1960’larda hastanede yaşanan bir karışıklığı çıkış noktası alan bu öyküye son derece kişisel bir ton katarak Cannes’da Jüri Ödülü’nü kazandı.