Hayat bulduğu Rusya kırsalındaki yaşam koşulları kadar sert bir anlatıya sahip olan Yaşamak, sevdikleri bir aile üyesini kaybeden üç farklı karakterin hikâyesini anlatıyor. Sigarev, kullandığı durağan kamera ve tercih ettiği uzun planlarla gerçekçi yaklaşımını güçlendiriyor.