Janis ve Ana, doğum yaparken hastanede tanışır. İkisi de kazara hamile kalmış bekar annelerdir. 40’lı yaşlarına yaklaşan Janis heyecanlıyken, genç Ana endişelidir. Kurdukları derin bağ, hayatlarını kökten değiştiren karmaşık bir ilişkiye dönüşür.
Penélope Cruz, Pedro Almodóvar’la çalıştığı yedinci filmde en iyi performanslarından birini sergiliyor. İncelikli bir melodramı İspanya tarihinin travmatik bir dönemiyle harmanlayan Paralel Anneler, kadınlar arası dostluğa dair hayat ve umut dolu bir hikaye.