Genç bir adam hırsızlık yaptığı sırada Sadomazoşizmin saklı dünyasıyla tanışır. Dairenin sahibi kadın saygın müşterilerini üst katta ağırlar. Alt kat ise “cezalandırılmak” isteyenler içindir. Genç adam kadının kalbini kazanınca, iki kat arasındaki sınırlar bulanıklaşmaya başlar.
Pek çok farklı türde ustalığını kanıtlayan Barbet Schroeder’in en cesur işlerinden biri var karşımızda. Gérard Depardieu ile Bulle Ogier’in yıldızlaştığı Metres, aynı anda hem sıcak bir aşk öyküsü hem de Sadomazoşizme dair cüretkâr, muzip bir anlatı kurmayı başaran ender bir bileşim.