Martin Eden
Martin, kendini eğitmiş bir işçidir. Yazar olma hayalini gerçekleştirirse sınıf atlayıp zengin bir üniversite öğrencisiyle evlenebileceğini düşünür. İşçi sınıfının döktüğü tere rağmen yaşadığı koşullar ve burjuva sınıfının refahı karşısında duyduğu rahatsızlık, politik bir uyanışa önayak olur.
Sınıf ve politik dönüşüme dair bu romantik filmdeki rolüyle Luca Marinelli Venedik’te En İyi Erkek Oyuncu ödülü kazandı. Tükenmek bilmez enerjisiyle Pietro Marcello, Jack London’ın otobiyografik romanını Napoli sokaklarına uyarlayarak modern topluma dair zengin ve katmanlı bir metafor sunuyor.