Yakın geçmişte olanları aklında tutamayan Leonard Shelby, yaşadığı her şeyi birkaç dakika içinde unutur. Eşinin katilini bulmasını neredeyse imkansız kılan bir durumdur bu. Shelby, notların ve dövmelerin yardımıyla geçmişte bir yolculuğa çıkar.
Christopher Nolan’ı büyük üne kavuşturan bu cinayet hikayesi, bir yönetmenin kariyerine damga vuracak takıntıları ve teknikleri keşfedişini de resmediyor. Titizlikle kurgulanmış yaratıcı ve derinlikli bir film.