2001 yılında, Oakland A. adlı beyzbol takımı, Yankees’e yenilerek ligde üç puan kaybeder. Teknik direktör Billy Beane ise takımını bu zorlu durumdan çıkarmaya karar verir. Bunun için Yale mezunu, istatistik uzmanı Peter Brand ile çalışmaya başlar.