Mongol
Recounts the early life of Genghis Khan who was a slave before going on to conquer half the world including Russia in 1206.
The bonds of tribal allegiance are knotted tight in Sergei Bodrov’s sweeping Mongol Dynasty epic, which unfolds against the vast and stunning landscapes of Central Asia. Bodrov’s portrayal of life in the Mongolian Empire pulses with dramatic swordplay and dynastic intrigue.