Zebercet, çok da müşterisi olmayan bir otelde tekdüze bir hayat yaşayan takıntılı biridir. Bu tekdüze hayat, ismini dahi vermeyen bir kadının otele gelişiyle değişir. Tuttuğu odada sadece bir gece kalan kadın, bir hafta sonra geri gelmek üzere otelden ayrılır.
Sinemamızın başyapıtları arasında yer alan Anayurt Oteli, insan ruhunun en karanlık köşelerinde yolculuğa çıkıyor. Yusuf Atılgan’ın romanını ustalıkla perdeye taşıyan Ömer Kavur bu filmle Venedik’te FIPRESCI Ödülü kazanırken, Macit Koper ve Şahika Tekand da unutulmaz karakterlere hayat vermişti.