19. yüzyılda geçen bu hikaye içki içerek, sosyalleşerek ve Paris’teki Moulin Rouge adlı gece kulübünde çizim yaparak dertlerini unutan engelli sanatçı Toulouse-Lautrec’in hayatına eğiliyor. Her daim yalnız olacağını düşünen sanatçı için işler, bir kadının ondan yardım istemesiyle değişiyor.
Baştan çıkarıcı gösterilerin ve çakırkeyif uçarılıkların kalesi Moulin Rouge, sinemanın romantik imgelemi için bereketli bir ilham kaynağı olageldi. Toulouse-Lautrec’in hayatına eğilen usta yönetmen John Huston bu Gümüş Aslan ödüllü filminde, sanatçının hovarda imajına dostane bir bakış atıyor.