Duygusuz bir sanat tüccarı olan Bay Klein, işgal altındaki Fransa’dan kaçmak zorunda kalan Yahudilerin sanat eserlerini alıp satmaktadır. Nazilerin, kendisinin de Yahudi olduğundan şüphelendiklerini öğrenince gizemli ikizinin peşine düşer.
Birbirinin yerine geçen karakterler ve çift kimlikler temalı filmler arasında Kaderi Arayan Adam, işgal altındaki Paris’i ve yükselen anti-semitizmi aktarma biçimiyle öne çıkıyor. Alain Delon’un bu toplumdan dışlanmış, mücadeleci karakterini ise kara listedeki Losey’den daha iyi kim anlayabilir.