Alain Resnais (Hiroşima Sevgilim), Fransa’nın Nazi işgalinden kurtuluşundan ve II. Dünya Savaşı’nın bitiminden on yıl sonra, en çarpıcı işlerinden bir olan Gece ve Sis adlı kısa belgesele imza attı. Tüm vahşeti ve acımasızlığıyla soykırımı resmeden güçlü ve sarsıcı bir film.