Rus şair Andrei Gorchakov 18’inci Rus besteci Pavel Sosnovsky’nin hayatını araştırmak üzere rehberi ve tercümanı eşliğinde İtalya boyunca seyahat eder. Orada dünyanın sonunun geldiğini söyleyen yerel bölgenin önemsiz kişisi Erland Josephson’la tanışır.
Andrei Tarkovsky yalnızca yedi filmle bir dünya yarattı: kehanet, çılgınlık, zarafet ve manevi aşkınlık. USSR’dan sürüldüğünde yaptığı Nostalghia elinden gelenin en iyisini yaptığı eşsiz bir kişisel başyapıt. Cannes’da kazandığı En İyi Yönetmen Ödülü—Bresson’la paylaşarak onurlandırıldı.