Numéro deux
Jean-Luc Godard mixes video and film in his Grenoble studio, discussing how he secured funding for the film. The action unfolds on two monitors, as a young working-class couple lives in a claustrophobic, high-rise apartment complex and marital discord is set off by the wife’s infidelity.
“It’s my kitchen, my children, my ass,” says the housewife in this theory film—and all of it is oppressive to the point of constipation. Operating on cinematic, linguistic, and social intestines, Jean-Luc Godard’s first collaboration with Anne-Marie Miéville mobilizes that triad to liberating ends.