Mississippi’deki bir hapishanede yaptığı zorunlu işçilikten kurtulmak için can atan Ulysses Everett McGill, iddialı bir kaçış planı yapar. Zincirli olduğu iki tuhaf tutukluyla birlikte zamana ve doğaya karşı yarıştıkları bir maceraya atılırlar.
Coen kardeşler George Clooney ile çektikleri ilk filmde, Homeros’un Odysseia başyapıtını Büyük Buhran dönemindeki Mississippi’ye ustalıkla uyarlıyor. Yüksek tempolu bu komediye eşlik eden şarkılar da en az filmin kendisi kadar ünlü oldu.