Hany Abu-Assad, İsrail-Filistin çatışmasının karmaşık boyutlarını isabetli ve hassas bir biçimde ele alan filmleriyle tanınıyor. Bir gerilim filmi temposunda ilerleyen Ömer, işgal altında siyasi mücadeleyle geçen bir hayatın derinlikli bir portresini çiziyor.