Gelecek vadeden yazar Sal Paradise, babasının ölümünden sonra özgür ruhlu ve baştan çıkarıcı Marylou ile evli, eski bir hükümlü olan Dean Moriarty ile tanışır. Sal ve Dean bir çırpıda kaynaşır ve üçlü yola düşer. Ülkeyi baştan başa geçerken derin etkiler bırakacak karşılaşmalar yaşarlar.
Bir döneme damgasını vuran bir Beat romanının uzun süre merakla beklenen uyarlaması, Kirsten Dunst’tan Kristen Stewart’a yıldızlarla dolu bir kadroya sahip. Jack Kerouac’ın kendine has üslubunu tutkuyla ekrana taşıyan oyuncular, 1950’lerin karşı kültürüne yeniden hayat veriyor.