Desdemona, Mağribi savaş kahramanı aşığı Othello ile evlenmek için evden kaçan Venedikli bir aristokratın kızıdır. Büyük kıskanç Iago’ya kaçarlar. Iago Othello’nun zayıflığını bilir ve karısına karşı onu soğutur. Welles film için 3 yıldan fazla süre boyunca Roma, Fas ve Venedik’te çekim yapmıştır.
Welles, 1952 yılında bol gölgeli ve geometrik çekimlere sahip bu sürükleyici ve dışavurumcu başyapıtıyla Cannes’da büyük ödülü kazanmıştı. Görselliğiyle en etkileyici Shakespeare anlatılarından birini sunan ve yönetmenin sürgündeki ilk filmi _Othello_’da başrolde Welles’i izliyoruz.