Papusza olarak da tanınan Bronisława Wajs (1908–1987) dünyanın en ünlü Rumen şairi olarak kabul edilir. Polonya’daki yaşamı gizemlerle doludur, şiir yazma yeteneğiyle kazandığı şöhrete rağmen kendi ülkesinde, Romanya kültürü ve adetlerine ihanet etmekle suçlanmıştır.