Filmde, Pir Sultan Abdal’ın hayatı anlatılır. Pir Sultan Abdal, köylülerin eşkıyaların zulmüne karşı yardımına koşar. İki kişi onu kadıya şikâyet eder, ancak Pir mahkemede haklılığını kanıtlayarak köylülere yardım etmeye devam eder.